dimecres, 17 d’octubre del 2007

El 'alferes' Navas treu pit

Dies enrere, el meu admirat Lluís Payarols, una de les dues o tres persones que saben, realment, del que va la realitat del 'futbol català', em va aconsellar -savi, Luigi!-, que no escrivís sempre contra la Federació Catalana de futbol i menys contra el president-censor-mut, Jordi Roche. Vaig arribar a pensar que, una vegada més, el meu benvolgut amic tenia raó però, Luigi, el 'alferes' Navas, el 'hereu' Navas, el 'nen' del 'nen' em treu de les meves caselles.

Personalment no tinc res contra ell ja que mai vaig tenir res amb ell. Els seus mèrits per a arribar a la FCF només els sap ell i alguns grans personatges que se sonrogen perquè el seu grau de 'piloteig' presidencial passa de la barrera de l'absurd. Si a tot això, s'uneix la campanya de 'autobombo' que es reserva en els mitjans de comunicació 'afins', Albert Navas, és impossible que un calli. El que espero, també, és que l'ex-secretari de futbol sala, ara ascendit a gerent -secretari ve de secret, 'alferes', no ho oblidis mai- contesti obertament quan se li pregunti una mica sobre la Fundació de la Federació. Navas presumeix d'haver 'apadrinat' 664 nens. Felicitats, xaval!.

Fa més de sis mesos li preguntem quants directius ho havien fet i el 'canguelo' li va tornar mut com al seu cap-censor. 'Albertito' no podia dir que, excepte l'ex vicepresident dimitit, Miguel Ángel Ventura, i Jesús Farga, ni un més, ni un més de tota la 'banda' de Roche, seguia l'exemple, ni tan sols el propi Roche. Increïble però cert i això que diners és de les poques coses que sobren en aquesta junta. Per descomptat que tan sols és un detall, Lluís, una anècdota però, quan algú demana, ha de donar exemple i, especialment, si l'única cosa que tens és diners. Pobre, pobre, que només tens diners, va dir el poeta.

El desig de formar directius mereix punt i a part i com no estic amb ganes de conya, 'pasopalabra'. Si la Federació Catalana ha de formar i educar directius com el 'mut-censor' Jordi -crec que no seràs vicepresident de la Espanyola si guanya Alemany, 'nen', si continues així- o com el 'alferes-hereu' Navas, va el futbol català apanyat. Ho sento, Luigi, però llegir frases com 'la transparència amb la qual opera la Fundació des del primer dia' o 'els nombres deixen ben a les clares que el treball de la Fundació no es queda en meres paraules ni remotes promeses' em produeix fàstic. I ho dic. Peco?