dimarts, 20 de gener del 2009

Els pactes verbals amb la Plataforma Proseleccions

Dies enrrere vaig tenir la immensa fortuna de compartir micròfon amb dos fenomenals representants de la Plataforma pro seleccions catalanes. Va ser un intercanvi d'impressions més que interessant per a aquest modest periodista a qui li agrada massa la línia recta, dic massa perquè, de vegades, les corves només són proves que et posen en el camí i, que si superes, tornes a l'instant adequat.

Bé. Feta la introducció –perdó pel rotllo filosòfic/barat-, vaig per matèria. Amb els companys de La Plataforma parlem de Catalunya, evidentment, i de la selecció de futbol al costat de dos directius de la Federació Catalana. Els diferents punts de vista dels uns i els altres van alimentar un interessant debat encara que no va sortir tot el que havia de sortir, per culpa, per descomptat, del moderador (servidor de vostès).

Els números sempre m'han causat por, per això em vaig dedicar a les lletres, però, quan vaig escoltar a algun dels protagonistes parlar del resultat econòmic del Catalunya-Colòmbia, vaig repassar documentació de l'etapa Roche –el millor president de la història de la Federació Catalana-i vaig trobar alguna sorpresa. En el meravellós ‘conte’ de Roche surten uns números (any 2005) que comptabilitzen 60.000 euros ingressats –i pagat el seu IVA corresponent-, numerets que hauria d'haver abonat La Plataforma Proseleccions Catalanes per la col·laboració davant el partit Catalunya-Paraguai, però això era teoria. Roche treia pit a les Assemblees.

Després, la realitat sempre s'imposa als comptes. D'aquests 60.000 euros –ingressats la meitat el 21 de desembre del 2007- queda pendent d'ingrés l'altra meitat sobre la base d'un acord verbal? –no seria el primer que va arribar Roche i el seu ajudant Buscail- La Plataforma, m'expliquen, remeten a la Federació que parli amb la Secretària Seneral de l'Esport. Està Pruna per a què li demanin ara 30.000 euros per la ‘patilla’!. Doncs així estem. Maleïda memòria!, però el futbol català es mereix saber per què encara no s'ha rebut aquesta quantitat o per què figura el doble en la comptabilitat de Roche? Bé. Esperaré resposta