dissabte, 20 de juny del 2009

Jordi Casals, 'Protagonista' a Futbol Catalunya

El president de la Federació Catalana de futbol, Jordi Casals, va acudir aquest divendres com a convidat especial als estudis d'Onda Rambla, tres dies abans de la seva presa de possessió dilluns 22. Aquest és un estracte de les seves declaracions més interessants.

Qui m'ha portat a la FCF ha estat el treball del Santboià. Tots fèiem gust com estava en l'any 2000 i tots junts l'hem deixat en la situació actual. Això ha decidit els meus companys perquè fos president

Vaig dir SI a ser candidat a la FCF després que Ramon Alfonseda digués que no podia ser president per temes familiars. Dos o tres setmanes abans de les eleccions em vaig decidir.Ha estat una campanya molt neta per la nostra part i no vull entrar en altres comentaris.

La participació (60%) va ser molt positiva ja que només van anar 54 equips a l'Assemblea.No m'han agradat alguns comentaris respecte a persones que s'han fet. No m'he assabentat que ningú no hagi anat contra mi com es persona. M'hauria agradat que haguessin anat a votar més clubs i hagués guanyat per més avantatge.

D'on han sortit els diners de la seva campanya? De col·laboracions nostres i quatre empreses amigues. Ha estat una campanya humil però no de pobresa. Han pagat els membres de la candidatura i per algunes de les seves gestions. Hem estat molt rics en treball. Jo he fet gairebé 7.000 kms aquests dies i això no es paga en diners.

Això de les catifes ve del Barcelona i de les seves eleccions. Jo confio que els números estiguin clars. Quant al comitè d'àrbitres, entrenadors i despeses vull veure-ho tot. Jo denunciaré, com va ocórrer amb els SMS, si hi ha alguna cosa per portar-ho als jutjats. Ara que no es pensi la gent que pararé. Jo ho vaig denunciar davant dels Mossos perquè això ha fet molt mal. Si el sr Campoy no ha denunciat el que es va dir a Sant Boi (el directiu Xavier Torres va dir que un delegat federatiu anava manegant partits i ara és president de la Federació Catalana) és perquè aquest llibre existeix i jo he tingut aquest llibre a les mans i és de l'any 79. Això és real i el llibre existeix.

El Sr Ferran Martinez ha tingut un compromís amb mi i ha complert. Estic molt agraït i fins dimarts no sé com està la Federació. Si per mi fos, es quedaria.

Israel López ha fet un treball en el futbol sala important. La setmana que ve parlaré amb ell i el tindré com a assessor professional amb mi dins de la Federació. Un parell de persones de confiança meva seran a la Federació.

El Sr Navas no tornarà a la Fundació i, mentre no es demostri el contrari, va fer un gran treball a la Fundació. Va sortir a la premsa i des que va sortir el sr Roche s'han creat molts problemes en els clubs. Jo no sé si el sr Campoy va haver d'abonar 400.000 euros més ASISA. Si ha passat això, ja ho veurem. No té res a veure que el delegat de Tarragona es queixi dels 400.000 euros que va pagar el sr Campoy. ASISA està fent una aportació de 800.000 euros, ho he vist, allò dels 400.000 no ho he vist. Posarem un vicepresident, Lluís Carrasco que portarà màrqueting i noves tecnologies. No estarà retribuït, però tindrà contractada una persona contractada per objectius. No hi haurà cap director general.

El Sr Albert Baza continuarà, és la persona de confiança i m'ha d'explicar com funciona la FCF. ¨Y després d'un any fora?. Això ho diu vostè. El Sr Xavier Torres pot dir el que vulgui, jo defensaré tots els meus membres de la junta, però jo he parlat amb el Sr Baza, durant i abans de la campanya, i li vaig dir que volia un intercanvi d'impressions amb ell. Jo el vaig trucar i li vaig dir que no es cregués els comentaris que es deien d'ell.

Continuarà el Sr Félix Gimeno? Qui és el Sr Gimeno?. Jo interpretava que em parlava de Gimeno, un jugador del Santboiá. Digui'm què fa i jo li contestaré, però tinc molt bons informes d'ell i és molt possible que segueixi.

El seleccionador catalá no serà el president dels entrenadors

ARBITRES. El president dels comitès els elegeix el president i la seva junta per llei. Això no vol dir que jo no presenti una modificació de llei, però no depèn de la FCF. Jo vinc d'unes eleccions democràtiques i he estat el primer en acudir a les urnes. No se'm pot acusar de ser un dictador en aquest sentit, ja que aquest canvi depèn de l'UFEC i d'un canvi de decret de federacions.

Joan Gaspart em va truca i em va felicita, però no sé el que fa a Madrid, no m'he assabentat encara.

¿Campoy? A tots els presidents vius de la Federació se'ls convida a venir a la presa de possessió de càrrec (dilluns 22) i es fa des de la Federació. Suposo que ho faran.

Miguel García no serà en aquesta junta, no

És imprescindible per a la FCF fer el partit de la selecció i no hi ha data per fer-lo. Tant de bo pugui ser, però no la tenim i cal parlar-ho amb el Sr Villar.