dimarts, 22 de novembre del 2011

Comiat d'any en el Lluís Companys


Aquest dilluns ha estat el dia clau perquè la Federació Catalana hagi aconseguit un acord amb Tunísia per disputar un partit el 30 de desembre en el Lluís Companys. Ens ho van avançar al matí, ho vam escriure en twitter, ens van citar alguns companys, uns altres van veure com els seus mitjans van ignorar la procedència i uns altres, carregats de complexos i inútils on els hi hagi, no només es ‘mengen’ la notícia per la que qualsevol mitjà de comunicació, que es diu català, lluitaria sinó que la reescriuen i es queden tan bé. Aquesta ‘guerra’ de mitjans em sembla tan absurda com a fastigós em sembla veure com qualsevol escriu sense tenir la mínima deontologia professional. La meva modesta opinió és que tothom té dret a parlar o escriure sobre totes les coses: alguna cosa ben diferent és ‘jugar’ a periodista encara que ja ha quedat demostrat que en aquesta professió cap tot i que impresentables hi ha a tots els llocs.

Serveixi tot el que s'ha dit com a introducció a aquest partit de Nadal entre Catalunya i Tunísia el proper 30 de desembre. Ni m'agrada ni em deixa d'agradar ni em té per què agradar. El que sí crec és que, si la seva organització ajuda a ingressar algun euro, benvingut serà. Si TV3, Damm i La Caixa paguen una mica més a la FCF, perfecte. Si van 10.000 ò 20.000 persones a l'Estadi o van 100, perfecte ja que només aniran aquells que sentin aquesta cita com una festa i això cal respectar-ho. El de partit de ‘costellada’ ho hem comentat moltes vegades encara que personalment crec que el futbol català s'ha de fixar molt més en la Selecció de Toni Almendros que en la de Johan Cruyff i, encara que alguns aprofitaran per riure's o menysprear a Tunísia, no és el meu cas. No em meravella encara que, si amb Cruyff al capdavant, només hem pogut portar a Tunísia, que no és una mala selecció, benvinguda sigui. Algú ha oblidat aquesta meravellosa gestió que va portar a Argentina al Camp Nou i encara no se'ls ha pagat?

I ja que parlo de Cruyff: quina bonica roda de premsa ens espera amb l'holandès i amb Andreu Subies, mà a mà. O millor: Cruyff, Subies i Almendros. Anirà 'El Flaco' a València per seguir a la selecció amateur? Anirà algun jugador de l'amateur a l'absoluta? Què feliç comiat d'any!